Du är inte ensam – bli medlem idag!

Nära en halv miljon människor i Sverige har en sköldkörteldiagnos. 80% är kvinnor. Många mår inte bra. Som medlem i Sköldkörtelförbundet kan du som är drabbad eller anhörig få råd och stöd. Vi skapar möten och forum för medlemmar, där vi hjälper varandra till friskare liv genom erfarenhetsutbyte.

Läs om det viktiga arbete förbundet driver och som du medverkar till genom att bli medlem

Klicka här!

• Exklusiv och regelbunden information med bland annat senaste nytt, via Facebook och e-post
  • Möjlighet att träffa andra med samma problem för att utbyta erfarenheter
  • Möjlighet att ingå i en lokal eller regional förening, se Verksamhet på din hemort
  • Tillgång till en personlig support för dina frågor och funderingar
  • Möjlighet att lära dig mer om din sköldkörtelsjukdom
  • Rabatterade inträden och förtur till föreläsningar och evenemang
  • Rabatter till samarbetspartners inom vård och hälsa

På förbundsmötet är alla medlemmar välkomna att delta, rösta om frågor kring förbundets arbete och välja förbundsstyrelse. Medlemsavgiften är 200 kr per år (55 öre per dag). Medlemskapet är per kalenderår (1 januari–31 december). Nya medlemmar efter den 1 september erhåller medlemskap även nästkommande år.

Fyll i formuläret och bli medlem idag!

• Innan du klickar på ”Jag vill bli medlem” längst ner i formuläret ber vi dig kontrollera uppgifterna en extra gång så att du skrivit rätt. Var extra noggrann med din e-postadress. Läs också ”Missa inte våra utskick!” längst ner på denna sida.
  • Skicka formuläret endast en gång så att du inte får dubbla inbetalningskort. Om du är osäker på om din anmälan nått fram kontaktar du medlemsregister (at) skoldkortelforbundet.se. Hit vänder du dig när det gäller alla frågor kring ditt medlemskap.
  • Är du osäker om du redan är medlem och om betalning skett eller inte kontaktar du alltid i första hand medlemsregister (at) skoldkortelforbundet.se och fyller inte i detta formulär. Du riskerar annars att bli dubbelregistrerad.
  • Har du bytt adress kontaktar du också medlemsregister (at) skoldkortelforbundet.se.

Notera att (a) ska bytas ut mot @ – vi har valt att skriva adresserna så här i ett försök att undgå spam.

Betalning av medlemsavgiften måste göras till det kontonummer som anges på den faktura som skickas ut per e-post eller ytpost. Annan inbetalning riskerar att missas och gäller inte som betalning för medlemskap. Notera att du efter att ha fyllt i och skickat nedanstående formulär ombeds välja betalningsalternativ:

1. Kortbetalning – betalning hanteras av ”Föreningssupport” (vår leverantör för kortbetalning och det är också ”Föreningssupport” det kommer att stå på kontoutdraget)
  2. Faktura skickas med mejl
  3. Faktura skickas med post (kan ta 2–3 veckor att få inbetalningskort per post.)

Smartphone (mobil)

Formuläret fungerar bäst i liggande läge på en smartphone.

* = obligatoriska uppgifter

Insamlande av uppgifter och PUL

För att kunna hantera ditt medlemskap samlar vi in flera uppgifter. Uppgifterna om adress, telefonnummer, e-post och eventuellt diagnos kommer att användas för kontakt och information. Uppgift om personnummer används för att uppdatera adresser i registret mot befolkningsregistret, som är ett offentligt register. Uppgifterna om diagnos och kön används för statistik och krävs för att förbundet ska kunna söka bidrag. De insamlade personuppgifterna hanteras endast av de personer som behöver dem för att fullgöra sina uppdrag och de kan inte ses av andra. Inga uppgifter delges tredje part för exempelvis reklam. Förbundet hanterar registret i enlighet med bestämmelserna i Personuppgiftslagen – PUL.

Missa inte våra utskick!

Vi noterar att det är många av er medlemmar som inte kan ta emot våra utskick per e-post. För att ni inte ska missa information från oss så vänligen kontrollera i er e-postklient att ni har godkänt båda våra e-postadresser medlemsregister(at)skoldkortelforbundet.se och info(at)skoldkortelforeningen.se som giltiga/betrodda avsändare (kontrollera i skräpposten/spammappen om ni har e-post från oss där). Kontrollera att ni har utrymme kvar i mejlkorgen och kontrollera även på er medlemssida att ni har fyllt i korrekt e-postadress. Tack för er hjälp!