Verksamhet på din hemort

När vi medlemmar träffas och utbyter erfarenheter lär vi oss mer om oss själva, om andra och om vår hälsa. Det är skönt att prata av sig och höra att man inte är ensam med sin situation, få lära sig mer om hur vården fungerar i sitt eget landsting och hur vi skulle kunna påverka den och även få tips om hur man kan må bättre trots sin sjukdom.

Vi har regionala och lokala föreningar och grupper eller nätverk ute i landet, där du kan få information om träffar, föreläsningar och andra events i din närhet. I dagsläget nås dessa grupper oftast via en facebookgrupp, dit du kan söka dig. Dessa grupper är slutna, och allt innehåll visas endast för de som är med i gruppen. Länkar till facebookgrupperna hittar du här.

Har du frågor kring hur detta fungerar, eller om du själv vill vara med och starta upp en regional eller lokal förening, kan du kontakta Sven Eklöf – info(at)skoldkortelforbundet.se

Notera att (a) ska bytas ut mot @ – vi har valt att skriva adresserna så här för att försöka undgå spam.

Borås

Falun/Borlänge