Lokalgruppen i Stockholm bjuder in till träffar

Stockholm har nu en egen lokalgrupp precis som övriga landet.

Caféträffarna i Stockholm arrangerades tidigare av föreningens styrelse.Tyvärr har ingen av de ansvariga för Stockholms lokalgrupp möjlighet att medverka på dessa traditionella caféträffar som ägt rum första måndagen i månaden (bortsett från januari, juli och augusti). Men traditionen lever vidare med hjälp av bland andra Iréne Söber och Gunnel Thomasson. Iréne och Gunnel nås via vår grupp på Facebook.

Du är varmt välkommen till dessa träffar på Konditori Kafferepet, Klarabergsgatan 35 från kl 17.
Nästa träff är första måndagen i februari.

I Stockholms lokala grupp vill vi arbeta för att sprida kunskap genom träffar, olika event och föreläsningar. Men även kunna fortsätta med t ex yoga som pågått under hösten. Vi är många i Stockholm så vi har möjlighet att söka pengar just för självhjälp.

I Stockholmsgruppen kommer vi att ha en träff söndagen den 17 januari kl 14 på Karla Café, Karlavägen 71. Det är valfritt om man vill ta något att dricka eller äta. Tanken är att vi ska ses för att prata om vad vi i Stockholm kan hitta på, vilka evenemang som är intressanta, vilka föreläsare vi skulle önska osv. Självklart kan du ta med dig dina funderingar kring din sköldkörtelhälsa.

Till Karla Café medverkar Nadja Öström, Mari Eriksson och Anna Sundin som startat Stockholmsgruppen och håller i ansvaret. Anmäl dig till anna.sundin@skoldkortelforeningen.se så att vi kan beräkna hur många vi blir. Anmäl dig senast den 10 januari. Ta med dig dina funderingar och idéer om hur du vill att gruppen ska fungera just i Stockholm.

Det är oerhört skönt att träffa medsystrar och -bröder i samma situation när andra kanske inte alltid förstår hur man mår – på riktigt! Välkommen!