Sköldkörtelförbundets möten med tongivande endokrinologer

I maj och juni har Sköldkörtelförbundet haft möten med tongivande endokrinologer vid Karolinska sjukhuset/Karolinska institutet för att diskutera sköldkörtelvården, kunskapsöverföring till primärvården, forskningsplaner och ett nationellt sköldkörtelcentrum där det bedrivs klinik och forskning.

Kommunikationen fortlöper och uppföljande möten sker till hösten. Vill du också öka kunskapen och forskningen om sköldkörtelsjukdom? Stötta oss i vårt viktiga arbete för en förbättrad sköldkörtelvård genom att bli medlem! Är du redan medlem? Be då dina nära och kära att bli anhörigmedlemmar i Sköldkörtelförbundet. Ju fler vi är desto starkare blir vi, och desto högre hörs vår röst! Bli medlem här. Dela gärna detta inlägg på Facebook genom att klicka på Facebook-ikonen nedan.

Vi anser att forskning är vägen framåt för att utveckla såväl diagnostisering som behandling av sköldkörtelsjukdom, och vi tror att dialog och samarbete är nyckeln till framgång. Se också:

One comment on “Sköldkörtelförbundets möten med tongivande endokrinologer

Comments are closed.