Succé på Allt för Hälsan-mässan

Helgen den 27-29 november medverkade Sköldkörtelföreningen på mässan Allt för Hälsan i Stockholm. Vår monter lyste upp i vacker orange färg. Det är tredje året vi medverkar på denna mässa och det är ett mycket bra tillfälle att träffa nya människor och kunna hjälpa dem med alla frågor.

Skillnaden i år var att mässan inte längre gjordes samtidigt som Mitt Kök-mässan. Nu rymdes vi istället tillsammans med fitnessmänniskor och skönhetsbranschen. I pauserna fanns mycket att titta på …

Vår monter var även i år välbesökt med människor i alla åldrar och med olika frågor. Personalen i montern bestod av föreningens styrelse samt fantastiska medlemmar. ”Vi-känslan” är så trygg och trevlig.

Under mässans första dag förstärktes monterpersonalen med Louise Edlund – expert på kvinnohälsa och under lördagen fanns Dr Helena Rooth Svensson med oss. Helena är en utomordentlig resurs i de knepigaste frågorna. Under lördagen medverkade även Lovisa Ryding från Blodkollen (medlemmar har rabatt här!) för att besvara frågor kring blodprovtagning.

Förutom att prata med alla som kom förbi delade vi ut nytryckta foldrar, visitkort med de prover som doktorn bör ta för att se över sköldkörtelns parametrar, samt jättesnygga reflexer med vår nya logotype.

Antalet medlemmar kan nu räknas till 2.138 – några kommer säkert från mässan.

Det största tacket till alla som hjälpte till under mässan och ett extra tack till Carina som skickade så fina blommor att ha i montern.

Alla ni medlemmar som var med oss i montern, ni gjorde ett fantastiskt arbete!
Tack till Nadja, Anna, Git, Marianne, Maarit, Rigmor, Carola, Louise, Dr Helena, Linda, Monika, Annette, Charlotte, Sussie, Elisabeth, Jenny, Ingela, Lovisa.

bild_151202_1_massa

bild_151202_2_massa