Var med och testa en unik app som håller koll på din medicin och dina symtom

Svårt att komma ihåg vilka mediciner du ska ta och när? Vill du ha koll på hur en viss medicin eller dos kommer att påverka dina symtom? Vill du ha ett enklare och effektivare sätt att hantera din hypo- eller hypertyreos? Om svaret på någon av dessa frågor är JA har du möjlighet att få vara med på en spännande resa och samtidigt förbättra hanterandet av din hypo- eller hypertyreos.

Välkommen till en workshop anordnad av Emelie Johansson och Suzette Loubser, i samarbete med Sköldkörtelföreningen. Emelie och Suzette har tagit fram Healthbook Tyreos en app-prototyp som ni kommer att få testa under kvällen.

Syftet med appen är att förbättra välbefinnandet och öka medvetenheten kring medicinering och symtom vid hypo- eller hypertyreos. Med appen blir det lättare för användaren att få en överblick och förstå hur de egna symtomen, som stress, humör och sömnmönster, kan vara kopplat till medicin, dos och hormonnivåer.

Appen är unik i sitt slag då något liknande avsett för personer med hypo- eller hypertyreos ännu inte finns på marknaden. Genom att delta i workshopen kommer du att få möjlighet att ingå i en testgrupp (frivilligt) och på så sätt vara med och påverka slutresultatet av appen!

Visst låter detta intressant? Anmäl dig genom att skicka ett email till emjohansson9@hotmail.com så snart som möjligt! Lätt tilltugg och dryck kommer att serveras på plats.

Datum och tid för workshopen: Torsdag 9/3-17 kl 18:30–20:00
Plats: Drottning Kristinas väg 53, byggnaden THINGS, Tekniska högskolan, Stockholm