Informationsfolder

Nu kan du beställa Sköldkörtelförbundets nya informationsfolder, formgiven av vår medlem Sofia på Sogoi Creative! Foldern är framför allt framtagen med syftet att finnas på landets alla vård- och hälsocentraler. Och vi tar tacksamt emot din hjälp för att uppnå detta!

Genom att synas får vi inte bara möjlighet att hjälpa fler människor, utan blir med största sannolikhet även fler medlemmar. Och ju fler medlemmar vi är – desto större möjligheter har vi att påverka vården till det bättre!

Kanske även apotek, hälsokostbutiker, näringsterapeuter och liknande, är lämpliga platser. Vi vill dock att platserna där foldrarna placeras har med vård att göra. Vi vill också att du som medlem, innan du beställer, har fått tillåtelse att placera dem på denna plats. Och så behöver vi veta om foldrarna får lov att placeras stående i ett folderställ (som vi i så fall skickar med). Foldern har måttet 99×210 mm (som en postgiroblankett).

Klicka här för att att komma till beställningsformuläret

Vill du beställa påfyllning? Då kommer du snart att kunna fylla i ett särskilt formulär för detta. Tillsvidare kan du mejla e-postadressen nedan.

Vid frågor relaterat till foldern vänligen mejla broschyr(a)skoldkortelforbundet.se

Klicka här för att se fler bilder på foldern

Klicka här för att läsa den i sin helhet, hos Internetmedicin. Ett tips är att skriva ut den härifrån och visa upp, om exempelvis vårdpersonalen vill läsa den innan de säger ja, vilket är förståeligt. Det kan också vara fint att visa att foldern finns upplagd hos Internetmedicin, som är ett kunskapsstöd för läkare. Visa den på din telefon eller be dem själva surfa in på Internetmedicin och förslagsvis enklast klicka på texten om hypotyreos, som alltid brukar ligga under ”Mest besökta just nu”, överst på sidan. Överst i hypotyreostexten ligger Sköldkörtelförbundets informationsfolder. Lycka till!

Stort tack på förhand för din hjälp, din insats betyder mycket för Sköldkörtelförbundet! Tillsammans arbetar vi för: Ökad kunskap – Individanpassad vård – Friskt liv för alla med sköldkörtelsjukdom!