Flera artiklar om sköldkörteln i tidningen Land, MåBra, Allas och Allers

Just nu i tidningen Land: Stor sköldkörtelspecial med fyra artiklar!

”Trots att Levaxin inte fungerar för många kan det vara svårt att få annan behandling. Bara två procent av alla patienter ges i dag Liothyronin eller NDT.
– Många läkare vet inte ens att läkemedlen finns eller får inte förskriva dem. Det är olika i olika landsting. En del menar att det inte finns tillräcklig forskning på preparaten, men det gör det egentligen inte på Levaxin heller menar vi. Till och med SBU (Statens beredning för medicinsk och social utvärdering) säger att vården av hypotyreos är en kunskapslucka, säger Anders Palm.”
Till artikeln: Allt du behöver du veta om sjukdomar i sköldkörteln

Här intervju med vår tidigare ordförande, Nadja Öström:
”Hon har kämpat i åratal för att få en behandling som fungerar. Vägen dit har varit lång och påfrestande för sköldkörtelsjuka Nadja. Till slut tog hon saken i egna händer.” Till artikeln: Sköldkörtelsjuka Nadja: ”Det har varit enormt svårt att få rätt hjälp”

Till artikeln: 8 vanliga symptom på sköldkörtelsjukdomen hypotyreos

Till artikeln: Sköldkörtelsjukdomar – så skiljer du på de 2 vanliga

Tack också till tidningen MåBra för att ni plockar upp ämnen från Sköldkörtelförbundets artiklar, från sidan Nyheter & Media, i er tidning! Till artikeln: Årstiden kan påverka dina sköldkörtelproblem – så vet du om din dos behöver justeras. Och även i Allas: Årstiden kan påverka sköldkörtelproblem så att dosen behöver ändras och Allers: Hypotyreos: Symptom på sköldkörtelproblem kan variera efter årstid.