Föreningens fd ordförande släpper boken: ”Sköldkörtelsjuk och frisk – ett inre kaos”

Nadjas energi och livsglädje tycktes outtömlig när hon plötsligt, från ingenstans, drabbades av en panikångestattack i bilen på väg hem från salongen en sen decemberkväll 2001. Ingenting skulle bli sig likt efter detta och det skulle ta många år av kamp, symtom och frustration innan hon till slut fick sina sköldkörteldiagnoser Hashimotos sjukdom och hypotyreos.

Men resan var inte slut här, nu började kampen mot den många gånger ovilliga vården. En kamp som pågår än idag men där Nadja själv till slut lyckats få rätt medicinering och idag lever som sköldkörtelsjuk och frisk.

Nadja Öström, tidigare ordförande i Sköldkörtelföreningen, har skrivit boken ”Sköldkörtelsjuk och frisk – ett inre kaos”, där man som läsare får följa med på hennes resa från den ödesdigra bilresan och framåt. Man får även tillbakablickar och inte minst fakta och tips om den viktiga sköldkörtelhälsan, om kosten men även om livet.

Läs mer om Nadja och boken på Nadja.nu och hos Hälsorapporten.

Läs också artikeln ”Nadja gick från sköldkörtelsjuk till frisk” på Kurera.se.

Boken finns att köpa för 246 kr inkl frakt på Adlibris