Helena Rooth Svensson gästade Sköldkörtelförbundet i Gävleborgs län

Föreläsningen med Helena Rooth Svensson  lördagen 1/2 blev en lyckad och uppskattad eftermiddag, blandat med både fakta och frågestund, för de 218 personerna som kom och lyssnade.

”Vi hade jobbat hårt i styrelsen för att nå ut brett i länet med vår inbjudan och dessutom rabatterat priset för medlemmar i Sköldkörtelförbundet i Gävleborg. Kanaler vi använde för att marknadsföra oss var många. Vi använde bl.a. olika Facebookgrupper, Vuxenskolans kanaler, Regionens hälsotorg (plattform på ett par av länets sjukhus) och Funktionsrätts alla medlemsorganisationer i länet, Dessutom tryckte vi upp ca 200 affischer som sattes upp på anslagstavlor runt om i länet. berättar Berith Wiklund, ordförande i Gävleborg.

Föreläsningar är ett sätt att leverera värde till medlemmarna. Gävleborg valde att ge rabatt för medlemmar vilket gjorde att de fick ett 40-tal nya medlemmar.

Väl på plats var vi glada att vi jobbat på logistiken när det skulle komma så många åhörare. Vi hade även god hjälp från våra volontärer. Vi från Styrelsen i Sköldkörtelförbundet Gävleborg tackar så mycket för den fina responsen vi fått, både från Helena och från publiken lägger Berith till.

Bor du i Västerbotten så kommer Helena dit inom kort, föreläsningen webbsänds på flera orter. Läs mer här.