Sköldkörtelförbundet Östergötland deltog på Pride Norrköping
Sköldkörtelförbundet Östergötland deltog på Pride Norrköping
Publicerad:
Sköldkörtelförbundet Östergötland fanns på plats under Pride Norrköping 30 maj 2026 för att möta besökare, sprida kunskap och berätta mer om hur det kan vara att leva med sköldkörtelsjukdom.
Framför Refvens Grund i centrala Norrköping mötte föreningens representanter människor som ville veta mer om sköldkörteln, symtom, behandling och vilket stöd som finns att få genom Sköldkörtelförbundet.
Vi i Sköldkörtelförbundet Östergötland tackar alla som stannade till, tog emot information eller delade med sig av sina egna erfarenheter. Tillsammans fortsätter vi arbetet för ökad kunskap, individanpassad vård och friskt liv för alla med sköldkörtelsjukdom.