Vacker fjärilsbrosch eller -halsband där 80 kr går till förbundets arbete för förbättrad vård!

Av vår engagerade medlem Harriet på Gotland har vi fått till oss två vackra smycken, tillverkad av silversmed, där 80 kr av priset går till Sköldkörtelförbundet och vårt envisa arbete för ökad kunskap, indvidanpassad vård och ett friskt liv för alla med sköldkörtelsjukdom.

Smyckena är handgjorda i silver, en vacker enkel fjäril som kan fästas i vingen lite snett eller helt rakt efter tycke och smak. Kedjan till halsbandet är 45 cm i silver. Önskar du en längre kedja mot högre kostnad ber du om det i beställningsmejlet. Broschen ser ut exakt som halssmycket, med skillnaden ett fäste på baksidan istället för en kedja.

Fjärilen är symbolisk för sköldkörteln, då sköldkörteln ofta avspeglas som en fjäril på grund av vissa liknelser.

Halssmycket kostar 600 kr inkl frakt (ordinarie pris 1800 kr enligt smeden), varav 80 kr går till Sköldkörtelförbundet. Broschen kostar 550 kr inkl frakt, varav 80 kr går till Sköldkörtelförbundet.

Vill du göra en beställning skickar du dina kontaktuppgifter till harriet.sweden@gmail.com som ordnar allt. Du kan även nå Harriet på telefon 070-5439700.

Kommer du till Sköldkörtelförbundets årsmöte lördag den 14 april, kommer Harriet att finnas på plats och sälja smyckena!

Tack för ditt bidrag!