Välkommen till Sköldkörteldagen lördag 26 maj 2018!

För att uppmärksamma World Thyroid Day 25 maj och International Thyroid Awareness Week, anordnar Sköldkörtelförbundet för fjärde året i rad Sköldkörteldagen i Stockholm: en dag fylld av spännande föredrag och mingel med sköldkörtelvänner. Föreläsarna filmas och alla medlemmar får tillgång till filmerna.

I år fick Sköldkörtelförbundets medlemmar – i en omröstning på Facebook – välja vilka föreläsare de vill se på Sköldkörteldagen, lördag den 26 maj. Därför är det extra roligt att hälsa Peter Martin, Karl Hultén och Anders Lönedal välkomna! Dessutom kommer Stefan Sjöberg och berättar om resultatet av sin senaste forskning.

Sköldkörteldagen och World Thyroid Day till ära kommer det under denna dag att lanseras något som är unikt i svensk sjukvårdshistoria. Det förekommer för en del andra kroniska sjukdomar men har alltså aldrig tidigare varit aktuellt för sköldkörtelsjukdom – förrän nu! Detta gör årets Sköldkörteldag till en extra spännande, och historisk dag!

Läs mer om Sköldkörteldagen 2018 här