Välkommen till Sköldkörtelförbundet i Jämtlands län!

Är du medlem i Sköldkörtelförbundet? Har du en postadress i Jämtlands län? Då är det här din lokala förening! Här hittar du information, kontaktuppgifter och aktiviteter som är på gång hos oss!

Missa inte årets föreläsning!

Nadja är eldsjälen och författaren bakom böckerna ”Sköldkörtelsjuk och Frisk – Ett Inre Kaos” och ”HELA ALLT – fri från kronisk sjukdom, går det?” Med bakgrund som ordförande i Sköldkörtelförbundet är hon idag en passionerad hälsorådgivare med stor kunskap och erfarenhet, inte minst inom sköldkörtelhälsa.

Nadja Öström fick diagnos Hypotyreos/Hashimotos år 2010 och standardmedicinen vården erbjöd fungerade mycket otillfredställande. För att hitta tillbaka till hälsan, blev det flertalet livsstilsförändringar och därtill även utbildningar inom hälsa.
Tex lic. Kostrådgivare, Basmedicin, Gluten & autoimmunitet, Inflammation & immunförsvar, tarmhälsa och yrkesutbildad naturterapeut.
Utöver sitt författarskap har hon sedan 8 år tillbaka spridit kunskap kring sköldkörtelhälsa genom föreläsningar i både Sverige och på Åland.
Med ett enkelt språk förklarar hon ett komplext ämne. Sköldkörtelhälsa är viktigt att förstå, för att kunna påverka själv. Sedan 2015 är Nadja helt symptomfri från hypotyreos.
Föreläsningen är på Länsbiblioteket i Östersund
söndag den 1:a september kl 15-17.30 inkl paus och tid för frågor.
Kostnad:
GRATIS för medlemmar i Sköldkörtelförbundet

Styrelse

Robert Ingvarsson – Ordförande

Karin Granli  – Kassör

Linda Sjöstedt – Sekreterare

Sonja Björklund – Ledamot

Elin Ingvarsson – Ledamot

Kontakta oss genom att mejla: jamtland@skoldkortelforbundet.se

Facebook: Sköldkörtelförbundet lokal grupp Jämtland/Härjedalen

Vi sprider också information via den regionala facebooksidan som är öppen för alla.

location_on

Hitta en förening nära dig

Kontakta någon av våra föreningar nära dig.

Gävleborgs län

Hallands län