Seminarium i Almedalen: Den dolda folksjukdomen som driver bort kvinnor från arbetsmarknaden

Underfunktion i sköldkörteln är en växande folksjukdom som drabbar var tionde kvinna i Sverige. I dag är 45 000 sköldkörtelpatienter så sjuka att de inte längre kan arbeta. Med rätt vård skulle fler få tillbaka sin hälsa och kunna arbeta. Vad kan vården göra för att minska lidandet och de växande sjuktalen bland sköldkörtelsjuka? Välkommen!

Medverkande: Anders Palm, ordförande i Sköldkörtelförbundet, Marie Ljungberg Schött (M), sjukvårdslandstingsråd, Stockholms läns landsting, ledamot, sjukvårdsdelegationen SKL, Catharina Bråkenhielm (S), ledamot socialutskottet, Kerstin Brismar, professor, Karolinska institutet.

Moderator: Mikael Nestius, vd, Bonnier Business Media

Arrangör: Dagens Medicin Agenda, Sköldkörtelförbundet, Netdoktor