Sköldkörtelförbundet i Almedalen – i bilder

Publicerad:

Stort TACK från styrelsen till alla fantastiska volontärer som bidragit till att dagarna i Almedalen blivit så framgångsrika som de blev! Förutom att vi samlat in hundratals namnunderskrifter till De VårdLösa informerat mängder av människor om vår situation och fått in nya medlemmar, har vi överlämnat förbundets Sifo-rapport och samtalat med och blivit lovade/bokat in möten med ett tiotal nyckelpersoner; alltifrån ministrar och ledamöter i socialutskott till SKL och Forskning Sverige, för fortsatta samtal.

Och sist men inte minst: Stort tack till Sköldkörtelförbundet Gotland för er gästfrihet! Och till Visby hamn för att vi bott billigt där. Och till SVT som presenterade Sifo-undersökningen på bästa sändningstid i söndags, under inledningen av Almedalsveckan.

Förberedelser.

Tre av tältets nio talande skyltar.

Med flaggan i topp! Som dessvärre blev stulen under natten.. Vi försöker tänka positivt och ta ta det som ett gott betyg för ”De VårdLösa”!

Våra orange T-shirts väckte uppmärksamhet, och ledde till att vi hamnade i samtal vid lunchbordet, i toalettkön eller blev stannade på gatan.

Stora delar av dagarna var det fullt i De VårdLösas tält!

De VårdLösas plats, där man kunde stå eller sätta sig och lyssna till de vårdlösas berättelser.

Två glada volontärer!

Vår fina flyer, formgiven av vår fantastiska volontär Sofia Sandell på Sogoi Creative.

Sifo-rapportens framsida, som delades ut till hundratals väl utvalda personer.

Ordförande Anders Palm inleder seminariet, som anordnades tillsammans med Dagens Medicin Agenda och Netdoktor. Se seminariet här: Den dolda kvinnosjukdomen som driver bort kvinnor från arbetsmarknaden

Medverkande från vänster: Mikael Nestius, moderator, vd, Bonnier Business Media, Kerstin Brismar, professor, Karolinska institutet, Marie Ljungberg Schött, sjukvårdslandstingsråd, (M) Stockholms läns landsting, Catharina Bråkenhielm, ledamot, (S), Socialutskottet, Hans Winberg, generalsekreterare, Leading Healthcare, Anders Palm, ordförande, Sköldkörtelförbundet.

Det var nästintill fullsatt i den lilla lokalen.

Tepaus och sociala medier. Det blev en hel del Twitter- och Facebookinlägg under dessa hektiska, men roliga dagar!

Utvalda berättelser till tältets skyltar, formgivna av Sogoi Creative. Varmt tack till alla Er som bidragit med dessa berättelser!

Mer Nyheter om förbundet Mer Förbundets påverkansarbete Mer Media & opinion