SR P4 Gävleborg: Sköldkörtelförbundet kräver bättre vård

”Sköldkörtelförbundet vill ha ökad forskning och individanpassad vård. Levaxin är standardbehandlingen till patienter med hypotyreos. Levaxin ger dock inte symtomlindring för alla, var femte mår fortfarande dåligt. Nu kräver Sköldkörtelförbundet att vården för patienterna ska tas på större allvar. Berith Wiklund är ordförande i Sköldkörtelförbundet Gävleborg, men hon tillhör också den grupp patienter där behandlingen inte är tillräcklig.”

Klicka här för att läsa resten av artikeln och lyssna på intervjun med Berith Wiklund i Sveriges Radio P4 Gävleborg.

Missa inte heller ett lite längre inslag, innehållande intervju om sköldkörtelvården med Kerstin Brismar, läkare och professor i endokrinologi, och Berith Wiklund och Anneli Larsson från SKÖF Gävleborg, också i Sveriges Radio P4! Till radioinslaget

Mer Förbundets påverkansarbete Mer Media & opinion