Du är inte ensam – bli medlem idag!

Gå direkt till formuläret

Nära en halv miljon människor i Sverige har en sköldkörteldiagnos. 80% är kvinnor. Många mår inte bra. Som medlem i Sköldkörtelförbundet kan du som är drabbad eller är anhörig få råd och stöd. Vi skapar möten och forum för medlemmar, där vi hjälper varandra till friskare liv genom erfarenhetsutbyte.

Läs om det viktiga arbete förbundet driver och som du medverkar till genom att bli medlem

Klicka här!

• Exklusiv och regelbunden information med bland annat senaste nytt, via Facebook och e-post.
  • Möjlighet att träffa andra med samma problem för att utbyta erfarenheter.
  • Möjlighet att ingå i en lokal eller regional förening, se Verksamhet på din hemort.
  • Tillgång till en personlig support för dina frågor och funderingar.
  • Tillgång till Sköldkörtelförbundets slutna Facebookgrupp, exklusivt för dig som betalande medlem.
  • Möjlighet att lära dig mer om din sköldkörtelsjukdom.
  • Rabatterade inträden och förtur till föreläsningar och evenemang.
  • Ta del av föredragen på video, som t ex föredrag av Dr Lars Omdal (med svensk text), dr Stefan Sjöberg, dr Peter Martin, dr Helena Rooth Svensson, Karl Hultén, Helle Sydendal m fl. (Du hittar denna samling som en pdf under Filer i Sköldkörtelförbundets Facebookgrupp för betalande medlemmar).
  • Rabatter till samarbetspartners inom vård och hälsa.

• Medlemskapet är per kalenderår (1 januari–31 december). Nya medlemmar efter den 1 september erhåller medlemskap även nästkommande år.
  • Nedre åldersgräns för medlemskap är tretton (13) år.

Huvudmedlem:

• Medlemsavgiften är 250 kr per år (68 öre per dag), där 50 kronor går till våra befintliga och framtida regionala föreningar.
  • Du kan också betala för tre år i taget: 650 kr, och då spara 100 kr!

Familjemedlem:

• Du kan lägga till en eller flera familjemedlemmar och betalar då 100 kr per familjemedlem.
  • Som familjemedlem räknas person som tillhör samma familj men det finns inget krav på att man bor på samma adress.
  • Familjemedlemskap är alltid kopplat till och administreras av huvudmedlem (registreras på huvudmedlems postadress och faktureras till huvudmedlem).
  • Familjemedlemskap tecknas i formuläret, i steget efter att du själv tecknat medlemskap. Om du redan är medlem loggar du istället in på Min sida.
  • Familjemedlem har samma rättigheter och förmåner som huvudmedlem, de har rösträtt och får utskick från SKÖF till sin registrerade e-postadress – och ju fler medlemmar förbundet har desto starkare blir vår röst!

Stödmedlem:

• Man kan också bli stödmedlem** mot en avgift om 400 kr per år, alternativt 1000 kr för tre år.
  • För stödmedlemskap; betala in 400 kr för ett år eller 1000 kr för tre år.
  • Stödmedlem har inte rösträtt och kan inte inneha förtroendeuppdrag eller utses till representant för Sköldkörtelförbundet.
  • Juridiska personer och institutioner som kliniker, företag, andra föreningar med flera kan endast vara stödmedlemmar.

Fyll i formuläret (nederst eller överst på denna sida) och bli medlem idag!

• Innan du klickar på ”Jag vill bli medlem” längst ner i formuläret ber vi dig kontrollera uppgifterna en extra gång så att du skrivit rätt. Var extra noggrann med din e-postadress. Läs också ”Missa inte våra utskick!” längst ner på denna sida.
  • Skicka formuläret endast en gång så att du inte får dubbla inbetalningskort. Om du är osäker på om din anmälan nått fram kontaktar du medlemsregister(at)skoldkortelforbundet.se. Hit vänder du dig när det gäller alla frågor kring ditt medlemskap.
  • Är du osäker om du redan är medlem och om betalning skett eller inte kontaktar du alltid i första hand medlemsregister(at)skoldkortelforbundet.se och fyller inte i detta formulär. Du riskerar annars att bli dubbelregistrerad.
  • Har du bytt e-postadress loggar du in på Min sida och uppdaterar dina uppgifter.

Notera att (a) ska bytas ut mot @ – vi har valt att skriva adresserna så här i ett försök att undgå spam.

Betalning av medlemsavgiften via faktura måste göras till det bankgiro som anges på den faktura som skickas ut per e-post eller ytpost. Inbetalning till annat konto riskerar att missas och gäller inte som betalning för medlemskap. Notera att du efter att ha fyllt i och skickat nedanstående formulär ombeds välja betalningsalternativ:

1. Kortbetalning – betalning hanteras av ”Föreningssupport/Bizsys AB” (vår leverantör för kortbetalning och det är också ”Föreningssupport/Bizsys” det kommer att stå på kontoutdraget).
  2. Swish-betalning (om du väljer detta alternativ erhåller du medlemskap direkt!)
  3. Faktura skickas med e-post.
  4. Faktura skickas med ytpost (kan ta upp till 10 dagar att få fakturan per post). Fakturor via ytpost kostar förbundet 2,5 gånger så mycket, så välj om möjligt gärna något av de andra betalningsalternativen!

Vi noterar att det finns medlemmar som inte kan ta emot våra regelbundna utskick per e-post. För att du inte ska missa viktig information ber vi dig kontrollera i din e-postklient att du har godkänt våra e-postadresser medlemsregister(at)skoldkortelforbundet.seinfo(at)skoldkortelforbundet.se samt skoldkortelforbundet(a)ungpd.com som giltiga/betrodda avsändare och/eller du lägger till dessa som Kontakter i din e-post (kontrollera i skräpposten/spammappen om du har e-post från oss där). Kontrollera att du har utrymme kvar i mejlkorgen och kontrollera även på din medlemssida (Min sida) att du har fyllt i korrekt e-postadress. Tack för din hjälp!

Gå till formuläret