Ny länsförening bildad i Jönköping!

Den 16 maj samlades medlemmar i Jönköping för att bilda Sköldkörtelförbundet i Jönköpings län. Inbjuden gäst var Sandra Klasson, arbetsterapeut och tidigare VFU-student på förbundet. Sandra berättade om hur en arbetsterapeut kan stötta personer med sköldkörtelsjukdom, och gav tips om hur man kan kartlägga sin energinivå och resonera kring hur ens sjukdom påverkar en i vardagen.

Efter föredraget hölls Sköldkörtelförbundet i Jönköpings län första årsmöte och styrelse, valberedning och revisor valdes. Inom kort kommer mer information om föreningens verksamhet i länet – så håll utkik om du bor i Jönköpings län!

Med på mötet var också förbundets ordförande Anna Bergkvist och verksamhetsledare Katarina Nydahl.

-Vi önskar den nybildade föreningen stort lycka till och kommer stötta med allt vi kan i bakgrunden, säger Anna Bergkvist.

Förbundet har flera länsföreningar, läs mer om dem här. Om du vill starta en länsförening där du bor – tveka inte att kontakta oss på förbundet!

Mer Nyheter om förbundet