Webbinarier i samband med internationella sköldkörteldagen 2024!

Publicerad:

Hela maj uppmärksammar vi temat ”Att leva med sköldkörtelsjukdom” för att internationella sköldkörteldagen infaller 25 maj. I år håller vi två webbinarier den 23e maj där vi bjuder in hela Sverige att lyssna kring hur sköldkörtelsjukdomar påverkar psykiskt och vilka vardagsförändringar som går att göra för att må bättre. Med öppna evenemang hoppas vi att ännu fler ska få upp ögonen för den osynliga kamp som många av våra medlemmar utkämpar dagligen och vi hoppas att medlemmarna ska få kunskap med sig i det dagliga livet.

Evenemangen sker i samarbete med Orifarm AB.

Känslohantering
23e maj 10.00-11.00

Sofia Eithun Rönning kommer lyfta hur det kan påverka måendet psykiskt att få veta att man har en sköldkörtelsjukdom, samt hur det kan vara att leva med en livslång sjukdom. Hon kommer också berätta om vad du själv kan göra för att må så bra som möjligt med din sjukdom.

Titta på webbinariet genom att trycka på denna länk.

Vardagsförändringar
23e maj 12.15-13.15

Sandra Klasson resonerar kring hur man, genom kunskap om hur man fungerar i kombination med små förändringar i det dagliga livet, kan få vardagen att fungera utifrån sina förutsättningar.

Titta på webbinariet genom att trycka på denna länk.

Webbinarie vardagsförändringar

Kunskap och lika för alla

”Jag sökte runt innan jag blev medlem. Och att den var så seriös gjorde att jag ville bli medlem. För det kändes som ett seriöst förbund. Inte ett skitsnackarförbund, utan det här var kunskap och de ville verkligen att det ska vara lika för alla. Inte bara de som skriker högst. Och inte bara de som har mest pengar.”

/Susanne, 56, medlem sedan 2017

Gå med i Sköldkörtelförbundet du också! Se vad ett medlemskap kan ge dig och vad ditt stöd bidrar till »

Mer Egenvård Mer Hälso- och sjukvård Mer Nyheter om förbundet