Flera föreningar bildas inom Sköldkörtelförbundet

Det är med glädje vi kan meddela att Sköldkörtelförbundet Östergötland är bildat! På gång är också föreningar i Stockholms län, Örebro län och Värmland som snart har sina första årsmöten. I Kronoberg samlades medlemmar för ett första möte för att starta upp en arbetsgrupp som ska förbereda för en förening i länet här om kvällen.

Det är viktigt för förbundet att finnas regionalt och lokalt – det är först då medlemmar kan träffas och byta erfarenheter och hjälpa varandra på ett personligt plan. En viktig del är också att påverka regionerna i frågor som har med mer likvärdig vård att göra. Det gör vi bäst med en förening i varje län!

Finns det ingen förening i ditt län? Kontakta oss så kan vi hjälpa dig hitta fler som vill starta upp. Läs mer här.

Publicerad den 4 december 2019

Mer Nyheter om förbundet