Framgångsrikare opinionsbildning regionalt och nationellt

I helgen träffades företrädare från Halland, Skåne, Västerbotten, Örebro, Stockholm, Östergötland och Gävleborg tillsammans med förbundsstyrelsen och temat var opinionsbildning. Hur når vi ut och påverkar vården?

Gästade oss gjorde Jessica Bagge, opinionsbildare till vardags på fackförbund, (på bild ovan). Jessica delade med sig av sina bästa tips på hur man når ut och delade med sig av både praktiska checklistor, inspiration och fler egna exempel.

Gäst under dagen var också Lina Nordquist, riksdagspolitiker för Liberalerna och sjukvårdspolitisk talesperson. Lina berättade om sin vardag som politiker och hur vi bäst påverkar politiken som patientförening.

Under dagen delade vi också med oss mellan föreningarna – vad gör föreningarna för sina medlemmar? Vi pratade om webbsända föreläsningar, bokcirklar, följa med medlemmar till läkarbesök och mycket mer.

Saknar du en förening i ditt län? Läs mer här och kontakta gärna förbundet om du vill vara med och starta upp!

Mer Nyheter om förbundet