Ny länsförening bildad i Västra Götaland!

Publicerad:

Den 24 november samlades ett fyrtiotal medlemmar i Göteborg för Sköldkörtelförbundets medlemsmöte. Inbjuden gäst var Helena Filipsson Nyström docent och överläkare i endokrinologi vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Helena talade på temat ”Varför är patientens röst i vården viktig” och svarade sedan på frågor.

Helena Filipsson Nyström, docent och överläkare på Sahlgrenska

Efter föredraget så hölls Sköldkörtelförbundet i Västra Götalands län första årsmöte och styrelse och revisor valdes. Inom kort kommer mer information om föreningens verksamhet i länet – så håll utkik!

På bilden från vänster: Ingrid Kahl, revisor, Linda Berndtsson kassör, Ingalill Rosell-Hedberg ordförande och Emina Suljic ledamot.

Med på mötet var också förbundets ordförande Anna Bergkvist och verksamhetsledare Katarina Nydahl.

”Vi önskar den nybildade föreningen stort lycka till och kommer stötta med allt vi kan i bakgrunden” säger Anna Bergkvist.

Förbundet har flera länsföreningar, läs mer om dem här. Om du vill starta en länsförening där du bor – tveka inte att kontakta oss på förbundet!

Mer Nyheter om förbundet