Vill du engagera dig där du bor?

En länsförening inom förbundet påverkar vården lokalt och regionalt genom att träffa politiker och beslutsfattare i regionen men är också en viktig mötesplats för våra medlemmar. De anordnar föreläsningar, utbildar, samlas i studiecirklar, har caféträffar och mycket mer. Det är du som är engagerad i styrelsen som bestämmer vad föreningen gör.

Som engagerad i styrelsen i länsföreningen träffar du också andra engagerade medlemmar med jämna mellanrum, fysiskt och digitalt för att byta erfarenheter med varandra.

Om du vill engagera dig tveka inte att skicka ett mail till dig förening! Alla har årsmöte i början på 2022 och då är det dags att välja nästa års förtroendevalda – styrelse, revisorer och valberedning. Vi behöver ditt engagemang för att förbundet ska fortsätta utvecklas och vara en värdefull mötesplats för alla våra nästan 6000 medlemmar.

Vi har föreningar i följande län:

Gävleborg – gavleborg@skoldkortelforbundet.se

Halland – halland@skoldkortelforbundet.se

Jämtland – jamtland@skoldkortelforbundet.se

Kalmar – kalmar@skoldkortelforbundet.se

Skåne – skane@skoldkortelforbundet.se

Stockholm – stockholm@skoldkortelforbundet.se

Värmland – varmland@skoldkortelforbundet.se

Västra Götaland – vg@skoldkortelforbundet.se

Västerbotten – vasterbotten@skoldkortelforbundet.se

Örebro – orebro@skoldkortelforbundet.se

Östergötland – ostergotland@skoldkortelforbundet.se

Saknas ditt län i listan?

Här kan du läsa mer om hur du kan starta en länsförening och hur förbundet stöttar sina länsföreningar.

Förbundet har redan en förening på Gotland med denna är vilande, kontakta vår ordförande på anna.bergkvist@skoldkortelforbundet.se om du vill dra igång denna. Det finns redan medlemmar som hört av sig, så du blir inte ensam!

Mer Nyheter om förbundet