Vill du hjälpa Sköldkörtelförbundet att växa?

Sköldkörtelförbundet är Sveriges största organisation för personer med sköldkörtelsjukdom. Vi arbetar för bästa möjliga hälsa hos en halv miljon sköldkörtelpatienter samt för att alla ska ha rätt till en individanpassad vård.

Förbundet är helt ideellt och våra länsföreningar är något av det viktigaste vi har för att uppfylla medlemmarnas förväntningar på oss. Länsföreningar påverkar regionalt så vi får en bättre vård, samlar medlemmar för att mötas och bjuder in till föreläsningar och sprider kunskap.

Nu söker vi styrelseledamöter, revisorer och valberedare till våra lokalföreningar i:

• Skåne
  • Halland
  • Stockholm
  • Gävleborg
  • Kalmar
  • Jämtland
  • Västerbotten
  • Värmland
  • Örebro
  • Östergötland
  • Gotland (vilande)

Du hittar kontaktuppgifterna till respektive förening och mer information här. Kalmar och Jämtland är alldeles nystartade så då kan du kontakta förbundet och vi hjälper dig vidare.

Alla kompetenser och erfarenheter är intressanta! Skulle du eller någon du känner kanske passa?

Finns det ingen länsförening där du bor? Läs mer här.

Mer Nyheter om förbundet