VI UPPMÄRKSAMMAR WORLD THYROID DAY 25 MAJ OCH INTERNATIONAL THYROID AWARENESS WEEK.

Sköldkörtelförbundet anordnar för
fjärde året i rad Sköldkörteldagen i Stockholm.

Sköldkörteldagen är en dag fylld av spännande föredrag och mingel med sköldkörtelvänner.
Föreläsarna filmas och alla medlemmar får tillgång till filmerna.

Våra föreläsare

Skkdagen AMartin

Läkaren Peter Martin kommer att berätta hur man inom funktionsmedicin strävar efter att hitta de underliggande orsakerna till autoimmunitet och hur man kan få patientens biokemi, tarmflora och immunsystem i balans igen. Inom funktionsmedicin fokuserar man inte på att dämpa sjukdomssymtom, utan istället på att hitta de underliggande orsakerna till sjukdom och ohälsa. —› LÄS MER!

Skkdagen-Sjöberg

Enligt en första analys av en ny studien finns en statistiskt signifikant korrelation mellan hälsan och T4-värdet i ryggmärgsvätskan – en korrelation som inte finns blodet. Stefan kommer att berätta om dessa spännande fynd och vad de kan vara tecken på, samt vad forskargruppen håller på att titta på just nu och i framtiden. —› LÄS MER!

Skkdagen-Hulten

Kan du minska dina symtom och uppnå högre livskvalitet genom att ändra din kost och din livsstil? I den här föreläsningen berättar Karl Hultén, biomedicinare och författare, om kopplingen mellan tarmhälsa och uppkomsten av autoimmuna sjukdomar. Han presenterar också ett program för kost och livsstil, som har hjälpt tusentals personer att återvinna hälsan. —› LÄS MER!

Skkdagen-Lönedal

Med BioFeedback – ett instrument som bland annat mäter andningsfrekvens, andningsbeteende och koldioxidhalt i kroppen – och andningsträning hjälper han människor att andas mer medvetet och har noterat hur alltifrån migrän och astma till fibromyalgi och psoriasis har lindrats genom andningsträningen. ”Du mår som du andas”, är Anders ledord. —› LÄS MER!

Säkra din plats – anmäl dig idag!

PROGRAM

HITTA HIT

DATUM
26 maj 2018

TID
Kl 10:00 – 17:00

PLATS
Skandia, Drottninggatan 82,
i centrala Stockholm

ANMÄLAN
Hos Billetto

PRESSACKACKREDITERING
press(a)skoldkortelforbundet.se

FRÅGOR
info(a)skoldkortelforbundet.se

Betalningsinfo

För att boka biljetten till medlemspris behöver du en kod, vilken du har fått i ett utskick från förbundet i början av april eller i ditt välkomstmejl om du är ny medlem. Är du medlem skriver du in koden när du klickat på ”Skaffa biljett”, så dyker ditt reducerade inträde upp. Endast 1 biljett i taget kan du köpa som medlem. Om du inte har köpt biljetter via Billetto tidigare skapar du ett konto med din e-post och ditt namn. Biljetter betalas med kort.

Prisinfo

350 kr utan lunchwrap för medlem, 480 kr med lunchwrap och dryck för medlem, 600 kr utan lunchwrap för icke-medlem, 730 kr med lunchwrap och dryck för icke-medlem.

Ett medlemskap kostar 200 kr per år. Är du inte medlem spar du 50 kr på biljettpriset genom att bli medlem innan du bokar biljetten. Lösenordet får du i ditt välkomstmejl som kommer några dagar efter att din medlemsavgift är betald (välj att betala med kort eller Swish framför faktura, för att processen ska gå så fort som möjligt).