Inbjudan till Sköldkörteldagen den 24 maj

Välkommen till Sköldkörtelföreningens uppmärksammande av ”World Thyroid Day”. Lyssna till våra föreläsare Helena Rooth Svensson, Helle Sydendal och Karl Hultén. Docent och Läkaren Stefan Sjöberg svarar på frågor.

Den 25 maj är det World Thyroid Day och det vill Sköldkörtelföreningen uppmärksamma med att anordna Sköldkörteldagen den 24 maj i Gamla Stan i Stockholm. Genom denna dag vill styrelsen sprida kunskap om sköldkörtelsjukdomar och öka medvetenheten om vår situation och välkomnar därför läkare, medlemmar, sköldkörtelsjuka och intressenter genom att bjuda på intressanta föreläsningar och en rad andra lärorika aktiviteter.
Du kommer att få möjligheten att träffa föreläsarna i pausen, ta blodprov och prata med andra i samma situation. Boka in den 24 maj i din kalender!

Styrelsen återkommer med det fullständiga programmet för Sköldkörteldagen inom kort. Denna dag är ett steg närmare Sköldkörtelföreningens vision på Ökad kunskap – Bättre vård – Friskare liv för sköldkörtelsjuka.

Lunchbuffé, dricka, kaffe och te ingår.

Utlottning av böcker.

Blodprovstagning med Blodkollen.

Träffa Louise Edlund Expert på kvinnohälsa och hormoner.

Arrangör: Sköldkörtelföreningen
Tid: 2015-05-24 11:0018:00