Möte med läkemedelsbolag om införandet av fler alternativ på sköldkörtelläkemedel i Sverige

Sköldkörtelförbundet har den 6 juli haft möte med ansvarig medicinsk direktör på ett stort internationellt läkemedelsbolag, och diskuterat införandet av fler alternativ på sköldkörtelläkemedel till den svenska marknaden.

Eftersom sommaren väntar vi besked på en första, avgörande fråga. Vill du ha fler, licensfria alternativ på sköldkörtelläkemedel att välja bland i Sverige? Stötta oss i vårt viktiga arbete för en förbättrad sköldkörtelvård genom att bli medlem! Är du redan medlem? Be då dina nära och kära att bli anhörigmedlemmar i Sköldkörtelförbundet. Bli medlem här. Ju fler vi är desto starkare blir vi, och desto högre hörs vår röst! Dela gärna detta inlägg på Facebook genom att klicka på Facebook-ikonen nedan.

Vi anser att forskning är vägen framåt för att utveckla såväl diagnostisering som behandling av sköldkörtelsjukdom, och vi tror att dialog och samarbete är nyckeln till framgång. Se också: